Julia tidningen Intervjuvar Robert Pattinson

Tja tja! den här faktan har jag snot i från en Julia tidning nr:14

Så här svarar Robert Pattinson på Julias frågor:

VAD TROR DU ATT DET BEROR PÅ ATT "TWILIGHT"
- BÖCKERNA OCH FILMERNA VÄCKER SÅDAN ENORM
UPPMÄRKSAMHET HOS UNGA ÖVER HELA VÄRLDEN?
-
För det första så tycker jag inte alls att det bara är tonåringar
som tycker om "twilight". Jag träffar ofta vuxna som blivit positivt
förvånade över hur bra filmerna är! Jag tror att böckerna och
filmerna är populära därför att de skildrar en besvärlig tonårstid.
Under tonåren söker man efter sin identitet och Stephenie Meyer
skildrar det på ett väldigt annorlunda sätt i sina berättelser.
Det känns äkta, trots att det handlar om vampyrer och
övernaturliga krafter.

 

HUR GÅR DET MED DIG OCH KRISTEN?
-Kristen är underbar, rolig och trevlig.
Hon är min bästa vän. Jag har blivit jättebra
kompis med alla skådespelare och även de som
arbetar i filmteamet. Vanligtvis spelar man
in en film under en kort period, men med
"Twilight" - filmerna är det ju flera filmer och
varje film har tagit lång tid att spela in.
Jag och de andra i gänget arbetar och umgås
i princip varje dag. Det är roligt, de är alla mina
vänner för livet.

GILLAR DU TV-SERIEN "TRUE BLOOD"?
-Ja. Jag älskar serien. Jag tycker allihop är
duktiga skådespelare. Jag provspelade faktiskt
för "True Blood" men fick ingen roll.

HUR KÄNDES DET?
-Jag blev besviken och tappade tron på på
mig själv som skådespelare. När jag provspelade
för "Twilight" var jag helt säker på att jag inte
skulle få rollen som Edward. Jag var övertygad
om att jag inte passade att spela vampyr,
Men jag hade tur och fick rollen. Det har betytt
allt för min karriär. 

FINNS DET NÅGOT DU SAKNAR ELLER
KÄNNER ATT DU GÅR MISTE OM SEDAN
DU BLEV KÄNDIS?
-Jag är musiker och innan jag blev känd
brukade jag spela flera gånger i veckan,
men jag har slutat med det nu,
Dels har jag inte tid och sedan har jag
ingen lust att framträda om det ska göras
för stor grej av det.
Om jag skulle göra ett litet framträdande
skulle det inte bli ett litet hemligt uppträdande.
Det skulle bli en stor grej, folk skulle filma på
sina mobiler och lägga upp det på internet.

OCH DU VILL INTE HAMMNA PÅ INTERNET?
-Jag gillar youtobe, men jag vill inte riskera
att en massa dåligt filmat material med
uruselt ljud hamnar där så att media kan
sätta tänderna i det och såga mig som musiker
och låtskrivare. Det skulle inte jag fixa och då
låter jag hellre bli att uppträda. I alla fall för
tillfället. 

FAKTA 
FÖDD: 13 Maj 1986
FRÅN: London, England
FAMILJ: Mamma,Pappa och två äldre systrar
LÄNGD: 1,85 meter
FAVORITDRYCK: Coca-cola light
KUL ATT VETA: Han fick rollen som edward
bland 3000 andra sökande.              

FAKTAN KOMMER IFRÅN JULIA TIDNINGEN NR:14
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0